Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Za záštitou velkých jmen producentů Mike Frasera (AC/DC, METALLICA atd.) a David Bottrila (Peter Gabriel, KING CRIMSON, TOOL, SOEN atd.) a u mixu Ted Jensena (DREAM THEATER, MASTODON, MEGADETH atd.) se nám představuje debut hollywoodských TROPE. A svým způsobem nám tato parta nabízí remake děl již dříve slyšených, protože nedostatek originality je asi tím hlavním problémem, který jinak velmi šikovnou skupinu sráží na kolena. Jejich hudba se dá jednoduše charakterizovat jako rockověji přímočařejší TOOL s ženským vokálem, stylově se dostává až kamsi k dalším Američanům BREAKING BENJAMIN.
TROPE oscilují mezi těmito dvěma veličinami, nejsou tak rozvláční a zajímaví jako TOOL, ale naštěstí ani tak sladce rockoví jako BREAKING BENJAMIN, od prvních si půjčují důraz na riffových repeticích, od druhých přístupnější rockově písničkovou formu. Tato fúze se v některých skladbách povedla, jmenujme třeba příjemnou rockově uvolněnou "Hyperextend " nebo baladicky se tvářící "Seasons Change".
Skupině trvalo téměř dva roky, než od zveřejnění prvního singlu "Lamb" vypustila celou desku. Snad i to je důvodem, proč je album tak trochu neuspořádané a jakoby slepené ze skladeb, které k sobě příliš neladí. Vytváří to sice jistou pestrost, nicméně celkově tím dílo ztrácí konzistenci. Když ale přistoupíme k jednotlivým skladbám separovaně a oprostíme se od celku, najednou se tu před námi zrcadlí skupina s hned několika velice zajímavými tvářemi. Album tak v podstatě demonstruje i určitou vývojovou cestu, kterou Američané prošli od až přílišného napodobování TOOL přes přímočařejší a líbivější rockovost reprezentovanou třeba osobitou a povedenou cover verzí skladby "Shout" až k vlastnímu výrazu kombinujícímu vícero vlivů, který však jako by narážel na skladatelské limity.
Základním stavebním kamenem a vlastně tím hlavním, co skupině opravdu sluší, je rotující riffující forma, která se snaží znít progresivně. Občas však naopak působí příliš jednoduše a monotónně. Navíc zbytečně skromné bicí strhávají skladby až k jednotvárnosti, příkladem může být třeba jinak zajímavá "Hyperextend". Přestože citace TOOL jsou občas skutečně za hranou a třeba "Pareidolia" se tím zvrhává v něco, co musí znít zajímavě pouze posluchači, který TOOL nikdy neslyšel, skladby až nepokrytě kopírující přístup výše zmíněných vzorů (např. i "Privateer") působí velmi příjemně a uvolněně. Jako by si Američané dokázali hezky pohrávat s půjčenými inspiracemi, ale vlastní nápady jim nějak tuhnou v prstech a stávají se nevýraznými a nedopečenými. Když se totiž skupina pokusí udělat něco zvláštně, většinou to nevyzní přesvědčivě, jako třeba nepříjemné a podle mě zbytečné zkreslení hlasu v "Breach". Zastřená megafonová zvuková variace ničemu neprospívá.
Přejme skupině, aby se pro příště oprostila od citací vzorů a nalezla trochu větší pohodu ve vlastní skladatelské práci. Pak se můžeme dočkat něčeho opravdu zajímavého. Prozatím to je pouze příjemné, i když někdy i to může stačit.
Příjemná forma vycházející z napodobování TOOL s charismatickým ženským vokálem. Slušná hudba, které chybí trocha vlastní vize a originality. Možná příště.
Progresivní metalcore, který nese všechna stylová klišé, ale rozhodně mu nechybí švih a tempo. A vlastně je to i pestré, od death razance přes deathcore až po djent a melodické vyhrávky. Výsledek je sice takové načančané nic, ale za poslech stojí.
Irové pokračují ve své vizi neotřele pojatého a math rockem ušpiněného post rocku, jako by se stále snažili vyrovnat debutu, kterým se blýskli již v roce 2009. Opět chybí asi jen špetka, aby to bylo na potlesk.
Tento projekt táhne především charakteristický vokál Donovana Melero z HAIL THE SUN, což ve spojení se Sergio Medinou z ROYAL CODA znamená ono emotivně bolavé ukřičené post hardcore inferno, které odkazuje k domovským skupinám obou zmíněných hudebníků.
Rakouská brutální parta si za tematickou oblast své tvorby vybrala sériové vrahy. Je tedy asi logické, že těžiště i jejich třetího alba je deathgrindový nářez. A je to slušná porce třeba pro příznivce belgických ABORTED.
Klasický "Rogga" Johansson a jeho user-friendly death metal. Letos sice nemá oslnivou formu (viz slabší PAGANIZER), ale stále je to se ctí. Minulá deska byla lepší, ale i tady si skalní fanoušek najde to své. Hned po prvním poslechu vidíte všechny karty.
Trochu emařiny, trochu punkrocku a špetka indie melancholie. KOVADLINA řiznutá CARCIO RADIO. Ve výsledku celkem pozitivní vibe. Nová kapela se staronovými tvářemi a Banánem u mikrofonu. Hardcorovější MŇÁGA? Možná.
Tahle britská parta si prostě musí vybrat co chce. Koncept, ve kterém střídáte mělký emotivní rock a temnou post metalovou vlnu šilhající po blackaze v konečném důsledku působí jako zmatlaný dort od Pejska a Kočičky.